2011年1月21日 星期五

始めまして、わたしはJoeieです!!\ ( ^ O ^) /


Hi guys! Welcome to my blog~!
I'm going to introduce myself^^


My name is Joeie Chan.
I studied in HKU SPACE since Pre-AD.


From the Background and profile photo,
you can see my Cosplay(コスプレ) pictures.
I love cosplay very much! This is one kind of Japanese culture.






Also, watching Japanese animation and comics are also my favourite hobbies.
About J-Pop, my favourie singer is Ayumi Hamasaki , Mr. Children and Smap.
They are very popular in Japan, and also Hong Kong!!

In this course, I hope to meet some new friends and improve my Japanese.
Feel free to talk with me^ U ^
See you in the lesson!

以上です。
どうそ、よろしく願いします!! 

7 則留言:

  1. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  2. Joeie、よろしくね www
    第1学期の時、AAにJoeieと同じクラスだ
    今、別なクラス(11時半のクラス)に入っても、まだ友達だろう?
    コスプレイは日本文化の一種、それは間違えない(笑)
    僕はボーカルロイドが好きだ、その中にはミクが一番好きだ
    ボーカルロイドは僕にたくさんいい歌をくれた (VのうP主もVが歌ってみた歌手も好きだ)
    (僕は「JBF」や「秘蜜〜黒の誓い〜」や「炉心融解」などを聞いたことがあるんよ www)
    アニメなら、今「君に届け」とか「ゴシック」とか見ている
    ちなみに、俺は(AIRから)鍵っ子(KEYのファン)だ
    さらに、僕も浜崎歩が好きだ ><(最近のシングル全部DLした XD)
    Joeieの日本語が上手だと思うから
    日本語でおk www
    (実は、僕が日本語を使いたい 練習のチャンスだよね XD)

    (サーセン、6:04のコメントを直すことが出来なくて、刪除した Orz)

    回覆刪除
  3. すげぇ~!!!

    コスプレですね。
    また、クラスでいろいろ教えてください!

    回覆刪除
  4. Re 星:
    Nice to meet you^^
    We have many same interestes and hobbies~!!
    My Japanese is not very good,
    since my mother language is Cantonese XDD
    初音ミク is my favourite singer,
    her songs I love most is [鎖の少女]~~
    「君に届け」is also a good animate~

    Re:先生
    あれ?すげぇですが(笑)

    I love the songs of Funky monkey babys too~!
    [ヒ一ロ一]is my favourite songs!!!!

    回覆刪除
  5. へえ~
    知らなかった XD(簡単な日本語が読める?)
    「鎖の少女」はいい歌だ
    意味があるし、(歌詞が好き ><)
    メロディーもきれいだと思う

    回覆刪除
  6. ねぇ。。JOEIE一つ聞いたことがある。JOEIE はCOSTYPE この日本語のコスサイト登録してませんか?してませんなら、あなたの写真をうPして見るか?あなたのコスはすごくいいと思いますから。。^^’’

    回覆刪除
  7. I haven't got any friends actually doing Cosplay themselves!!
    So interesting!!

    回覆刪除